m_a_d_m_a_x

Проект "Українські Пам'ятки Архітектури. Спадщина"

*УкраинскиеАрхитектурныеДостопримечательности.Наследие * UkrainianArchitecturalAttractions.Heritage*


Previous Entry Share Next Entry
m_a_d_m_a_x

Спадщина. Вишнівець. Замок. Частина 2. Інтер'єрно-архівне/Наследие. Вишневец. Замок. Часть 2.

Початок тут. Частина 1/Начало здесь. Часть 1



Кінець 1730-х років. Ймовірно, до цього періоду будівництво палацово-паркового комплексу було завершено.
1744 рік. Міхал-Сервацій Вишневецький вмирає, рід Вишневецьких згас. Після цього місто і замок перейшли у власність князів Мнішеків. Чотири покоління цього роду прожили у Вишнівці, продовжуючи поповнювати колекцію двору і облаштовувати його приміщення. Поступово палац перетворився на справжній музей - тут була зібрана приголомшлива колекція раритетів - посуд, меблі, зброя, картини, унікальна портретна галерея та інші цінності.
————
Конец 1730-х годов. Вероятно, к этому периоду строительство дворцово-паркового комплекса было завершено.
1744 год. Михал-Серваций Вишневецкий умирает, род Вишневецких угас. После этого город и замок перешли в собственность князей Мнишеков. Четыре поколения этого рода прожили в Вишневце, продолжая пополнять коллекцию двора и обустраивать его помещения. Постепенно дворец превратился в настоящий музей - здесь была собрана потрясающая коллекция раритетов – посуда, мебель, оружие, картины, уникальная портретная галерея и другие ценности.

продовжимо перегляд експонатів палацу/продолжим просмотр экспонатов дворца
















1748 рік. Був складений Інвентар маєтків у Кременецькому та Летичівському повітах Волинського і Подільського воєводств, в тексті якого зберігся опис Вишнівець замку того періоду. З тексту інвентарю слід, що палацові споруди все ще існували паралельно зі старими фортифікаціями, зокрема, згадані сухі рови, навколишні споруди палацу, так само згаданий міст і ворота в північній частині замчища. Ліворуч і праворуч від воріт знаходилися приміщення для гарнізону і палацових служб. Палац і його крила зливалися з П-образним в плані флігелем, утворюючи закритий внутрішній двір. Праве крило палацу з флігелем з'єднувала стіна з воротами. Цікавий опис даху палацу - він був з заломом, його покривала керамічна плитка блакитного кольору, а простір покрівлі урізноманітнили люкарни округлої форми (горищні вікна з вертикальною рамою, закритою з боків і зверху). За палацом, на 2-х терасах, був розбитий сад. Окрему увагу інвентар зосередив на інтер'єрах палацу. Описано дороге покриття стін, виконане з цінних порід дерева, шовкових тканин, вишитих вручну золотими і срібними нитками, а так само з керамічної плитки. Стелі прикрашали живописні зображення в багатому обрамленні з гіпсу. Важливим елементом інтер'єру були високі французькі та італійські каміни і керамічні печі, виконані в ренесансному стилі. Двері в більшості залів були подвійними, пофарбованими в білий або жовтий колір.
—————
1748 год. Был составлен Инвентарь имений в Кременецком и Летичевском поветах Волынского и Подольского воеводств, в тексте которого сохранилось описание Вишневецого замка того периода. Из текста инвентаря следует, что дворцовые постройки всё ещё существовали параллельно со старыми фортификациями, в частности, упомянуты сухие рвы, окружающие сооружения дворца, так же упомянут мост и ворота в северной части замчища. Слева и справа от ворот находились помещения для гарнизона и дворцовых служб. Дворец и его крылья сливались с П-образным в плане флигелем, образовывая закрытый внутренний двор. Правое крыло дворца с флигелем соединяла стена с воротами. Интересно описание крыши дворца – она была с заломом, её покрывала керамическая плитка голубого цвета, а пространство кровли разнообразили люкарны округлой формы (чердачные окна с вертикальной рамой, закрытой по бокам и сверху). За дворцом, на 2-х террасах, был разбит сад. Отдельное внимание инвентарь сосредоточил на интерьерах дворца. Описано дорогое покрытие стен, выполненное из ценных пород дерева, шёлковых тканей, вышитых вручную золотыми и серебряными нитями, а так же из керамической плитки. Потолки украшали живописные изображения в богатом обрамлении из гипса. Важным элементом интерьера были высокие французские и итальянские камины и керамические печки, выполненные в ренессансном стиле. Двери в большинстве залов были двойными, окрашенными в белый или жёлтый цвет.

















Середина 18 століття. Цим періодом датується креслення «Замок Вишнівець», що демонструє планувальну структуру комплексу - замку, його внутрішнього двору, підзамче і парку. Так само креслення дає уявлення про те, якими укріпленнями була захищена резиденція того часу і показує, що основна структура палацу дійшла до наших днів без істотних змін.
1750 рік. Ян Кароль Вандолін з роду Мнішеків одружився на Катерині, внучці Михайла-Сервація Вишневецького. Замок в Вишнівці перейшов під владу Яна Кароля як придане. З цього моменту починається становлення палацу як значного культурного центру Волині. При Яні Кароле значно поповнилася колекція палацу за рахунок всіляких цінностей, які граф перевіз в Вишнівець зі свого замку в Ляшках Мурованих. Серед цих цінностей була і частина графської бібліотеки.
1760 рік. Був складений «Реєстр рухомих і інших речей Яна Кароля графа Вандалино Мнишека підкоморія Великого Князівства Литовського в палаці Вишневецького». Цей реєстр дає певне уявлення про багату колекцію палацу, що складалася з живописних полотен, портретів, скульптур, старовинних карт, виробів зі скла, коштовного посуду, сервізів, меблів. Згадувалися в реєстрі екіпажі, вози та інші побутові речі. Бібліотечний фонд замку включав 273 книги на латинській мові і 182 книги польською. На озброєнні замкового гарнізону в цей період було 4 великих і 4 малих гармат, 10 карабінів драгунських з багнетами, 6 палашів і 12 рапір.
—————
Середина 18 века. Этим периодом датируется чертёж «Замок Вишневец», демонстрирующий планировочную структуру комплекса – замка, его внутреннего двора, подзамче и парка. Так же чертёж даёт представление о том, какими укреплениями была защищена резиденция того времени и показывает, что основная структура дворца дошла до наших дней без существенных изменений.
1750 год. Ян Кароль Вандолин из рода Мнишеков женился на Катерине, внучке Михаила-Сервация Вишневецкого. Замок в Вишневце перешёл под власть Яна Кароля в качестве приданого. С этого момента начинается становление дворца как значительного культурного центра Волыни. При Яне Кароле значительно пополнилась коллекция дворца за счёт всевозможных ценностей, которые граф перевёз в Вишневец из своего замка в Ляшках Мурованных. Среди этих ценностей была и часть графской библиотеки.
1760 год. Был составлен «Реестр движимых и других вещей Яна Кароля графа Вандалина Мнишека подкомория Великого Княжества Литовского во дворце Вишневецком». Этот реестр даёт некоторое представление о богатой коллекции дворца, состоявшей из живописных полотен, портретов, скульптур, старинных карт, изделий из стекла, ценной посуды, сервизов, мебели. Упоминались в реестре экипажи, возы и другие бытовые вещи. Библиотечный фонд замка включал 273 книги на латинском языке и 182 книги на польском. На вооружении замкового гарнизона в этот период было 4 больших и 4 малых пушек, 10 карабинов драгунских со штыками, 6 палашей и 12 рапир.

деяка кількість планів, нових і старих/некоторое количество планов, новых и старых














2-а половина 18 століття. Після Яна Кароля палац перейшов у власність графа Михайла Єжи Мнишека, відомого політика, дипломата, історика і колекціонера. Він займав пост першого міністра Речі Посполитої і був родичем короля Станіслава Августа Понятовського (1732 - 1798). Михайло Єжи володів Вишнівцем з 1759 по 1806 рік і за цей період доклав чимало зусиль, перетворюючи палацовий комплекс.
При графі були частково зруйновано, а частково перебудовані старі укріплення замку.
Палац, ймовірно, теж могли перебудовувати, але якщо такі роботи і проводилися, то вони не були масштабними і раніше існуючої структури палацу не порушили. Можливо, за Михайла Єжи палац був прикрашений невеликими секціями колонад в стилі класицизму, які звели у головного і бічних палацових входів. Якщо зовні палац не сильно змінювався, то всередині він перетворився серйозним чином, отримавши оформлення в стилі пізнього рококо. Проект зміни інтер'єру розробив архітектор Ріко де Тергей, який вже раніше отримував замовлення від Мнішеків в Дембліні і Варшаві. Французькій вплив на інтер'єрі відобразилось в орнаментальному декорі палацу, італійські традиції відчуваються в рішенні ордерів, а широке використання керамічної і порцелянової плитки відсилає до голландських традицій.
У цей період, ймовірно, закінчилося формування аванкура (площадки перед головним фасадом палацу), раніше частково оточеного дерев'яними будівлями. Після перебудови їх замінили цегляними (?) будівлями.
На захід від замку був розбитий англійський парк. Парк, розбитий на захід від замку, ймовірно, існував і раніше, але за Михайла Єжи змінювалася його структура і планування. За свідченнями очевидця: «колись в ньому знаходилися прекрасні алеї, чудові підвісні містки, витончені огорожі, розкішні клумби з рідкісними квітами, альтанки».
—————
2-ая половина 18 века. После Яна Кароля дворец перешёл в собственность графа Михаила Ежи Мнишека, известного политика, дипломата, историка и коллекционера. Он занимал пост первого министра Речи Посполитой и был родственником короля Станислава Августа Понятовского (1732 - 1798). Михаил Ежи владел Вишневцом с 1759 по 1806 год и за этот период приложил немало усилий, преображая дворцовый комплекс.
При графе были частично срыты, а частично перестроены старые укрепления замка.
Дворец, вероятно, тоже могли перестраивать, но если такие работы и проводились, то они не были масштабными и ранее существующей структуры дворца не нарушили. Возможно, при Михаиле Ежи дворец был украшен небольшими секциями колоннад в стиле классицизма, которые возвели у главного и боковых дворцовых входов. Если снаружи дворец не сильно менялся, то внутри он преобразился серьёзным образом, получив оформление в стиле позднего Рококо. Проект изменения интерьера разработал архитектор Рико де Тергей, который уже ранее получал заказы от Мнишеков в Демблине и Варшаве. Французское влияние на интерьере отразилось в орнаментальном декоре дворца, итальянские традиции ощущаются в решении ордеров, а широкое использование керамической и фарфоровой плитки отсылает к голландским традициям.
В этот период, вероятно, закончилось формирование аванкура (площадки перед главным фасадом дворца), ранее частично окружённого деревянными строениями. После перестройки их заменили кирпичными (?) зданиями.
К западу от замка был разбит английский парк. Парк, разбитый к западу от замка, вероятно, существовал и раньше, но при Михаиле Ежи менялась его структура и планировка. По свидетельствам очевидца: «когда-то в нём находились прекрасные аллеи, замечательные подвесные мостики, утончённые оградки, роскошные клумбы с редкими цветами, беседки».



















?. Кароль (? - 1846), син Михайла Мнишека, продовжив справу батька: дбав про палац, поповнював його колекцію, бібліотеку і архів. Однак уже в цей період почався занепад комплексу.
1832 рік. Монастир кармелітів був скасований, а його майно передали православній церкві. Зміна власника негативно позначилася на долі монастирського комплексу, який поступово прийшов в стан занепаду.
1852 років. Андрій Мнішек, син Кароля, переїжджаючи до Парижа, продавши маєток новому власнику - княгині Абамелек. Залишаючи Вишнівець, Андрій забирає з собою до Франції частину бібліотеки і безліч творів мистецтва. Нова власниця замку активно знижувала замкову колекцію. З цього моменту починається період грунтовного занепаду палацового комплексу. Замок дуже часто почав міняти своїх власників, велика частина яких не приділяла резиденції Вишневецьких на особливу увагу. З 1852 до 1913 року замок встиг змінити дев'ять (!) власників. За цей період значна частина колекція замку була загублена - продана з аукціонів, вивезена в Росію і так далі. Сильно постраждала і чудова палацова бібліотека (до середини 19 століття в її колекції знаходилося близько 21 000 рідкісних, а іноді і унікальних, літературних творів).
1857 рік. Шанувальник старовини граф Володимир Плятер, стурбований долею палацу, викуповує його у Абамелек. Граф намагався повернути палацу його колишню славу, поповнив поріділу колекцію замку своїми зборами.
—————
?. Кароль (? - 1846), сын Михаила Мнишека, продолжил дело отца: заботился о дворце, пополнял его коллекцию, библиотеку и архив. Однако уже в этот период начался упадок комплекса.
1832 год. Монастырь кармелитов был упразднён, а его имущество передали православной церкви. Смена владельца негативно сказалась на судьбе монастырского комплекса, который постепенно пришёл в состояние упадка.
1852 год. Андрей Мнишек, сын Кароля, переезжая в Париж, продав поместье новому владельцу – княгине Абамелек. Покидая Вишневец, Андрей забирает с собой во Францию часть библиотеки и множество произведений искусства. Новая владелица замка активно уменьшала замковую коллекцию. С этого момента начинается период основательного упадка дворцового комплекса. Замок слишком часто начал менять своих владельцев, большая часть которых не уделяла резиденции Вишневецких особого внимания. С 1852 до 1913 года замок успел сменить девять (!) владельцев. За этот период значительная часть коллекция замка была утеряна – продана с аукционов, вывезена в Россию и так далее. Сильно пострадала и великолепная дворцовая библиотека (к середине 19 века в её коллекции находилось около 21 000 редких, а иногда и уникальных, литературных трудов).
1857 год. Поклонник старины граф Владимир Плятер, обеспокоенный судьбой дворца, выкупает его у Абамелек. Граф старался вернуть дворцу его былую славу, пополнил поредевшую коллекцию замка своими собраниями.

старі фото з польських архівів/старые фото из польских архивов
1916














1863 рік. Костел Святого Михайла згорів разом з іншими монастирськими будівлями. Допоміжні будівлі обителі незабаром відновили, а ось костел так і залишився стояти в руїнах аж до початку 20 століття.
1863 - 1876 роки. У цей період Вишнівець відвідав знаменитий художник Наполеон Орда (1807 - 1883), що зобразив на своїх малюнках палацово-замковий комплекс, а так же монастир кармелітів. У той період палац все ще належав Володимиру Плятеру.
1875 - 1876 рік. Граф Володимир зазнав фінансовий крах. Щоб покрити величезні борги, палацовий комплекс у Вишнівці був виставлений на аукціон.
1876 ​​рік. На аукціоні палац придбав граф Толлі (або Толль), який взяв активну участь в руйнуванні палацу, продаючи експонати його колекції. Крім цього граф вивіз до Києва значну частину бібліотеки Вишневецького замку, де вона була практично повністю знищена (бібліотека зберігалася в підвалі, який одного разу затопило, врятувати вдалося лише невелику частину Вишневецькою колекції). Таким чином, в 80-х роках 19 століття дожила до цього часу бібліотека Вишневецького замку припинила своє існування.
—————
1863 год. Костёл Святого Михаила сгорел вместе с остальными монастырскими постройками. Вспомогательные постройки обители вскоре восстановили, а вот костёл так и остался стоять в руинах вплоть до начала 20 века.
1863 - 1876 годы. В этот период Вишневец посетил знаменитый художник Наполеон Орда (1807 - 1883), изобразивший на своих рисунках дворцово-замковый комплекс, а так же монастырь кармелитов. В тот период дворец всё ещё принадлежал Владимиру Плятеру.
1875 – 1876 год. Граф Владимир потерпел финансовый крах. Чтобы покрыть огромные долги, дворцовый комплекс в Вишневце был выставлен на аукцион.
1876 год. На аукционе дворец приобрёл граф Толли (или Толль), который принял активное участие в разорении дворца, продавая экспонаты его коллекции. Помимо этого граф вывез в Киев значительную часть библиотеки Вишневецкого замка, где она была практически полностью уничтожена (библиотека хранилась в подвале, который однажды затопило, спасти удалось лишь небольшую часть Вишневецкой коллекции). Таким образом, в 80-х годах 19 века дожившая до этого времени библиотека Вишневецкого замка прекратила своё существование.

















Початок 20 століття. Вишнівець перейшов у власність генерала Павла Олександровича Демидова, який спробував повернути велич старому палацу. При Демидові не тільки почалося нове поповнення колекції палацу, а й були проведені ремонтно-відновлювальні роботи комплексу. Цими роботами керував відомий архітектор Владислав Городецький (1863 - 1930).
1910 рік (?). Православна церква вирішує відремонтувати монастирський костел, що стояв в руїнах з часів пожежі 1863 року. В ході ремонту передбачалося надати костелу риси православного храму. Обраний вектор ремонту понівечив будівлю, зокрема, в костелі були знищені всі основні ознаки його приналежності до католицтва, з фасадів і з приміщень храму були прибрані всі скульптури. Частина цих скульптур після «чистки» храму валялася просто у дворі. За вказівкою Павла Демидова деякі скульптури, викинуті з костелу, прикрасили каплицю, зведену на місцевому католицькому кладовищі, інша частина скульптур прикрасила парк.
?. Напередодні Першої Світової війни Демидов продав палац графу С. Брохольскому.
1914 - 1918 роки. Палацовий комплекс сильно постраждав в ході Першої Світової війни. У 1915 році в приміщеннях палацу розмістився штаб 25-го корпусу 11-ї російської армії.
1920 рік. У травні в приміщеннях палацу розташовувався штаб Головного Отаман військ УНР Симона Петлюри. За іншими даними в цьому році у Вишнівці знаходилися більшовики, які в значній мірі зруйнували палац і парк.
—————
Начало 20 века. Вишневец перешёл в собственность генерала Павла Александровича Демидова, который попытался вернуть величие старому дворцу. При Демидове не только началось новое пополнение коллекции дворца, но и были проведены ремонтно-восстановительные работы комплекса. Этими работами руководил известный архитектор Владислав Городецкий (1863 - 1930).
1910 год (?). Православная церковь решает отремонтировать монастырский костёл, стоящий в руинах со времён пожара 1863 года. В ходе ремонта предполагалось придать костёлу черты православного храма. Выбранный вектор ремонта изувечил строение, в частности, в костёле были уничтожены все основные признаки его принадлежности к католичеству, с фасадов и из помещений храма были убраны все скульптуры. Часть этих скульптур после «чистки» храма валялась просто во дворе. По указанию Павла Демидова некоторые скульптуры, выброшенные из костёла, украсили часовню, возведённую на местном католическом кладбище, другая часть скульптур украсила парк.
?. В преддверии Первой Мировой войны Демидов продал дворец графу С. Брохольскому.
1914 – 1918 годы. Дворцовый комплекс сильно пострадал в ходе Первой Мировой войны. В 1915 году в помещениях дворца разместился штаб 25-го корпуса 11-й российской армии.
1920 год. В мае в помещениях дворца располагался штаб Главного Атаман войск УНР Симона Петлюры. По другим данным в этом году в Вишневце находились большевики, которые в значительной мере разрушили дворец и парк. 

















1920-ті роки. Монастир був повернений католикам, у Вишнівці знову з'явилися кармеліти. Монастирські будівлі були частково відреставровані.
1924 - 1925 роки. У повоєнний час в головному корпусі палацу був відкритий музей, а ряд інших приміщень зайняла реміснича школа.
1940 - 1944 роки. Палацовий комплекс сильно постраждав в період Другої Світової. З 1940 до 1941 року всі цінності з палацу були вивезені в Москву. На початку нацистської окупації в замку розташувалися німецьке гестапо і жандармерія. На останньому етапі війни (в 1944) Вишнівець був атакований бійцями УПА (за іншими даними - українськими партизанами), в результаті чого комплекс споруд Вишневецького замку-палацу отримав фатальні руйнації - палац практично повністю згорів, згоріли і будівлі монастиря, включаючи костел. Після війни окремі будівлі монастиря були відремонтовані.
1950-е (за іншими даними - 1960-і) роки. Палац починають ремонтувати як будівлю, але не як історичний пам'ятник. В результаті чого були замінені перекриття і зроблене нове планування внутрішніх приміщень. У повоєнний час замкові парки були практично повністю знищені забудовою, вирубками і безсистемними посадками.
1960-і роки. Руїни згорілого в 1944 році костелу були розібрані. Тоді ж була знищена монастирська огорожа. Знищення костелу, головної вертикальної домінанти замчища, не кращим чином позначилося на сприйнятті силуету і образу всього комплексу.
 —————
1920-е годы. Монастырь был возвращён католикам, в Вишневце снова появились кармелиты. Монастырские постройки были частично отреставрированы.
1924 - 1925 годы. В послевоенное время в главном корпусе дворца был открыт музей, а ряд других помещений заняла ремесленная школа.
1940 – 1944 годы. Дворцовый комплекс сильно пострадал в период Второй Мировой. С 1940 до 1941 года все ценности из дворца были вывезены в Москву. В начале нацистской оккупации в замке расположились немецкое гестапо и жандармерия. На последнем этапе войны (в 1944) Вишневец был атакован бойцами УПА (по другим данным – украинскими партизанами), в результате чего комплекс сооружений Вишневецкого замка-дворца получил фатальные разрушения – дворец практически полностью сгорел, сгорели и строения монастыря, включая костёл. После войны отдельные строения монастыря были отремонтированы.
1950-е (по другим данным – 1960-е) годы. Дворец начинают ремонтировать как здание, но не как исторический памятник. В результате чего были заменены перекрытия и сделана новая планировка внутренних помещений. В послевоенное время замковые парки были практически полностью уничтожены застройкой, вырубками и бессистемными посадками. 
1960-е годы. Руины сгоревшего в 1944 году костёла были разобраны. Тогда же была уничтожена монастырская ограда. Уничтожение костёла, главной вертикальной доминанты замчища, не лучшим образом отразилось на восприятии силуэта и образа всего комплекса.

фото кінця минулого століття/фото конца прошлого века
















1963 рік. Відповідно до закону про охорону пам'яток архітектури палац і парк в Вишнівці були внесені в обліковий список під №663.
1970-ті роки. Основні роботи з ремонту в палаці були завершені. До цього моменту ніколи розкішні внутрішні приміщення будівлі повністю позбулися всіх ознак колишньої пишноти. У відремонтованих приміщеннях розмістився ПТУ, будинок культури, кожгалантерейная фабрика і бібліотека.
1993 год. Управління охорони та реставрації пам'яток архітектури і містобудування замовило інституту «Укрзахідпроектреставрація» «Комплексні дослідження історійко-культурної спадщини Вішнівця». В рамках цього проекту була вивчена планувальна структура Вишневця, його ландшафтні зони і т.п. Паралельно проводилися історико-архівні дослідження поселення і його окремих пам'яток. Дослідниками було зібрано значний текстовий і іконографічний матеріал.
1999 год. Вишневецький замок став 1-ю філією Державного історико-архітектурного заповідника в місті Збараж, який в січні 2005 року указом президента України отримав статус «Національного» і був перейменований в Національний заповідник «Замки Тернопілля» (ДІАЗ «Замки Тернопілля»).
—————
1963 год. Согласно закону об охране памятников архитектуры дворец и парк в Вишневце были внесены в учётный список под №663.
1970-е годы. Основные работы по ремонтным работам во дворце были завершены. К этому моменту некогда роскошные внутренние помещения здания полностью лишились всех признаков былого великолепия. В отремонтированных помещениях разместился ПТУ, дом культуры, кожгалантерейная фабрика и библиотека.
1993 год. Управление охраны и реставрации памятников архитектуры и градостроительства заказало институту «Укрзахідпроектреставрація» «Комплексні дослідження історійко-культурної спадщини Вишнівця». В рамках этого проекта была изучена планировочная структура Вишневца, его ландшафтные зоны и т.п. Параллельно проводились историко-архивные исследования поселения и его отдельных памятников. Исследователями был собран значительный текстовый и иконографический материал.
1999 год. Вишневецкий замок стал 1-м филиалом Государственного историко-архитектурного заповедника в городе Збараж, который в январе 2005 года указом президента Украины получил статус «Национального» и был переименован в Национальный заповедник «Замки Тернопілля» (ДІАЗ «Замки Тернопілля»).

ще трохи інтер'єрів на старих фото/еще немного интерьеров на старых фото














6 січня 2005 року. Кабінет Міністрів України схвалив «Концепцію комплексної програми збереження і використання палацово-паркового комплексу в селищі Вишнівець Збаразького району Тернопільської області на 2005 - 2010 роки». Оціночна вартість програми - 60 млн. грн., які повинні були надійти з коштів державних і місцевих бюджетів, від юридичних і фізичних осіб, благодійних фондів та інших джерел. Програма складалася з 2-х етапів:
1-й етап (2005 - 2006) припускав проведення комплексних досліджень, спрямованих на вивчення причин руйнування пам'ятника. Необхідно було розробити проектно-кошторисну документацію на проведення робіт з консервації та реставрації пам'ятника. На цьому ж етапі повинні були початися консерваційні та реставраційні роботи.
2-й етап (2006 - 2010) відводився на проведення робіт по пристосування пам'ятки під культурно-туристичний центр і створення туристичної інфраструктури.
—————
6 января 2005 года. Кабинет Министров Украины одобрил «Концепцию комплексной программы сохранения и использования дворцово-паркового комплекса в посёлке Вишневец Збаражского района Тернопольской области на 2005 – 2010 годы». Оценочная стоимость программы – 60 млн. грн., которые должны были поступить из средств государственных и местных бюджетов, от юридических и физических лиц, благотворительных фондов и других источников. Программа состояла из 2-х этапов:
1-й этап (2005 - 2006) предполагал проведение комплексных исследований, направленных на изучение причин разрушения памятника. Необходимо было разработать проектно-сметную документацию на проведение работ по консервации и реставрации памятника. На этом же этапе должны были начаться консервационные и реставрационные работы.
2-й этап (2006 - 2010) отводился на проведение работ по приспособлению памятника под культурно-туристический центр и создание туристической инфраструктуры.
 
















2005 рік (?). Вишневецький палацовий комплекс отримав статус Пам'ятника національного значення.
2007 рік. ПТУ, Клуб і Бібліотека покинули зали палацу.
Наші дні. В даний час Вишневецький палацовий комплекс представлений залишками бастіонних укріплень старого замку (2-а половина 17 століття), Вознесенською замковою церквою (побудована в 1530 році і згодом неодноразово перебудовувалася, найстаріша споруда комплексу), палацовою будівлею 18 століття, огорожею садиби (з 2 ма воротами 18 століття), парком (18 - 19 століття), а також монастирем кармелітів. В даний час більшість ключових елементів Вишневецького палацового комплексу знаходяться в стані перманентної реставрації.
—————
2005 год (?). Вишневецкий дворцовый комплекс получил статус Памятника национального значения.
2007 год. ПТУ, Клуб и Библиотека покинули залы дворца.
Наши дни. В настоящее время Вишневецкий дворцовый комплекс представлен остатками бастионных укреплений старого замка (2-ая половина 17 века), Вознесенской замковой церковью (построена в 1530 году и впоследствии неоднократно перестраивалась, самое старое сооружение комплекса), дворцовым зданием 18 века, оградой усадьбы (с 2-мя воротами 18 века), парком (18 – 19 век), а также монастырём кармелитов. В настоящее время большинство ключевых элементов Вишневецкого дворцового комплекса находятся в состоянии перманентной реставрации.

пара гравюр




Погляд на останок/Взгляд на последок


Джерела/источники:
zamki-kreposti.com.ua
europeana.eu
nac.gov.pl
skyscrapercity.com
forum.zamki.pl
longinus.org.pl
egr.buw.uw.edu.pl
zdunskieopowiesci.pl
globtroter.pl
rp.pl
odyssei.com
wolhynia.pl
wolynskie.fotopolska.eu
pinakoteka.zascianek.pl
wisniowiecki.com

Якщо Ви маєте бажання, і найголовніше маєте на це можливість, то можете приєднатися до фінансування проекта. Нам дуже приємна і дорога Ваша підтримка. Моя карта Приватбанку (5363 5426 0205 1337). Для підтримки друзями з поза меж України, доларова карта (5168 7423 3624 9143).

Дякую всім не байдужим до нашої Архітектурної Спадщини і нашого проекту "Архітектурні Пам'ятки Украіїні. Спадщина.”.
—————
Если Вы имеете желание, и самое главное имеете на это возможность, то можете присоединиться к финансированию проекта. Нам очень приятна и дорога Ваша поддержка. Моя карта Приватбанка (5363 5426 0205 1337). Для поддержки друзьями из за пределов Украины, долларовая карта (5168 7423 3624 9143).

Спасибо всем не равнодушным к нашему Архитектурному наследию и нашему проекту"Архітектурні Пам'ятки Украіїні. Спадщина.”.


Також допомогти проекту "Українські Пам'ятки Архітектури. Спадщина" ви можете через систему PATREON./
Также помочь проекту "Украинские Памятники Архитектуры. Наследие" вы можете через систему PATREON.




ну как то так =))

  • 1
Замечательно! Прекрасное дополнение к моей поездке в Вишневец.
СПАСИБО!

За всегда - пожалуйста =))

Велике дякую за інтер'єри.
В назві посту допишіть м'який знак - Вишнівець)

Дякую Вам - виправив =)

  • 1
?

Log in

No account? Create an account